In de financiƫle crisis en ook daarna zijn er veel mensen die moeilijk aan een baan konden komen. Daarom zijn ze een eigen bedrijf begonnen. Natuurlijk zijn er nog tal van redenen waarom mensen een eigen bedrijf beginnen. Een groot deel van deze mensen begon een online bedrijf. Wanneer je net begint met een bedrijf is het fijn om niet direct heel veel geld uit moeten geven aan wat niet nodig is. In deze blog gaan we je een aantal tips geven waardoor je goedkoper kunt ondernemen. We richten ons op de online ondernemer.

Sluit geen abonnementen af

Het is verleidelijk om als beginnend ondernemer altijd up-to-date te willen zijn, door vakbladen te lezen en hier zelfs abonnementen voor af te sluiten. Het feit wil dat veel informatie ook online gratis te bekijken is en daarom het afsluiten van abonnementen overbodig gemaakt en zelfs onwenselijk omdat het de maandelijkse kosten van je onderneming omhoog jaagt.

Verzenden

Wanneer je online onderneemt is het heel goed denkbaar dat je producten naar klanten moet verzenden. Dan is het goed om te kijken naar een vervoerder waar de pakket verzendkosten laag zijn. Als bedrijf zijnde is het mogelijk om afspraken met een vervoerder te maken. Zodat je onder zakelijke voorwaarden pakketten kunnen versturen. Dit houdt vaak in dat de kosten voor een verzending lager uitvallen, dan wanneer je als particulier een pakket verzendt.

Werk met ZZP’ers

Als beginnend ondernemer zal  je bedrijf nog niet supergroot zijn en je middelen beperkt. Om te kunnen groeien is het slim om te kiezen om met medewerkers te werken die je niet een vast contract hebt. Ook niet in een tijdelijk contract. Het gaat dan om mensen met een ZZP-contract, dit houdt in dat ze wel voor je werken maar op opdrachtbasis. Eventueel kun je hen later wel een tijdelijk, en nog weer later, een vast contract aanbieden.

Veel succes met het oprichten van je bedrijf!

Pin It on Pinterest